Strategie | Creatie | Organisatie
HERO_webbasis-gelanceerd-BvG kopiekopie.jpg

lanceringsfeestje

En toen was er een boek...

Als je een schrijfproces van zo'n 2 tot 3 jaar (zie blog De reis) achter de rug hebt en je boek is af, dan wil je dat met iedereen delen. En je bent benieuwd naar de eerste reacties. Dus dan organiseer je een boeklanceringsfeestje. Het was een geweldige middag voor ons en met veel plezier en trots delen we hieronder een heleboel filmpjes en foto's. We zullen er ook iets over vertellen.

Boektompoucen en prosecco

De eerste tastbare kennismaking met het boek StoryDoing kregen de gasten in de vorm van een tompouce met boekomslag. Het blijft een kunst om zo'n ding fatsoenlijk te eten, zeker als je in je andere hand een glas prosecco hebt, maar iedereen doorstond deze uitdaging glansrijk. Het volgende wonder was dat onze altijd enthousiaste presentatrice Michèle van Hart in de Fik met hakken en al overeind bleef op ons podium, beter bekend onder de naam 'tafel'. Was iedereen wel opgevallen, dat de lampen op de tafel Italiaans design zijn en er daarom niet af mochten worden geschroefd? It's all in the details...

Michèle interviewde onze gasten Rodney, Stijn en Arjen, echte StoryDo'ers. Hun authentieke verhalen over koffie, rum, ingenieurs, schepen, maatschappelijke kansen en duurzame denkwijzen inspireerden alle aanwezigen. Bij deze geven we de heren graag de vele complimenten door die wij ontvingen! Ging het razende tempo van Michèle je te snel? Lees dan hier nog even verder. En ga eens koffie drinken aan het Eendrachtsplein:

Het meest pijnlijke moment (ondanks de creativiteit, die je best nodig hebt om een boek van 256 bladzijden te schrijven, was het de auteurs niet gelukt een origineel idee voor de lancering te bedenken...) werd gemakkelijk omgebogen in het meest memorabele moment, toen Ron en Jan-Peter elkaar een speciaal beschreven exemplaar van StoryDoing overhandigden (zie filmpje verderop). Onder luid applaus, want zo hoort dat. Het goede nieuws was dat iedereen die op deze historische dag een boek zou ontvangen, een 1e exemplaar kreeg!! Waarmee de boekentafel voor geopend werd verklaard.

En het was nog lang onrustig...

De auteurs hadden het druk met signeren, voor filmpjes en foto's poseren, kadootjes ontvangen en zoveel mogelijk mensen persoonlijk spreken. De aanwezige gasten praatten bij, werkten net of raakten in gesprek met de StoryDoing initiatieven. Rotterdam in a box (www.rotterdaminabox.nl), ook net deze week gelanceerd, vertelde over micro-ondernemers, Rotterdamse producten en de Hef, de Rode Willem en de Zwaan. En de Ithaka academie (www.ithaka-academie.nl), gelieerd aan StoryDoing, vertelde over hoe zij ondernemers op reis laten gaan. De gastvrouwen van Tribes, zelf ook een voorbeeld van StoryDoing in het boek, zorgden voor hapjes en drankjes en buiten knipperde de door Amadea gedoneerde lichtreclame vrolijk voort.

en nu...?

Nu werken de auteurs drifitg verder aan deze website. Inmiddels staan er een paar blogs op en de extra's die ook in het boek beloofd worden, zijn bijna allemaal ingevuld. Verder moet er nog iets aangepast worden aan de vormgeving van het e-book. Dus de digitale lezers zullen nog even geduld moeten hebben (geef een gil als je op de hoogte wilt worden gehouden; het zal 1 a 2 weken duren).

Gelukkig hebben we de foto's en filmpjes nog! Check de 2 live facebook interviews met auteurs en uitgever door Jojanneke van den Bosch en het impressievlog van Junglereporter Beke Olyrhook

Spot je zelf in deze slideshow


O ja, we hebben nog een reclameblokje...

Natuurlijk zijn we hard bezig met de promotie van het boek.
Ben je ook fan? Wil je ambassadeur van het boek zijn? Dat kan op veel manieren.

1) Maak een foto met het boek...

We vinden het leuk om foto's te ontvangen van ons boek. Dat kan een traditionele pose zijn van jou (jullie) met een boek in handen. Of terwijl (alsof) je serieus uit het boek aan het werken bent. Of onder de palmbomen op Barbados. Op de Erasmusbrug. Tijdens het eten, omdat je het niet weg kunt leggen. In een boekhandel waar je het tegen komt. Ach, leef je maar uit! Ook leuk trouwens als je zo'n foto post op social media. 

2): schrijf een recensie of review...

Ons boek is natuurlijk te koop op Managementboek.nl. Daar kun je sterren geven aan het boek en een aanbeveling of recensie achterlaten. We denken niet dat je het boek zo snel al uit hebt, maar mocht je er al een beeld van hebben en iets over kunnen vertellen, dan zou het leuk zijn als je iets op Managementboek zou schrijven. Of wellicht heb je zelf een blog of site waar je iets kunt plaatsen?

3) beveel het boek aan...

Als je het boek koopt of anderen dat aanbeveelt, hebben wij 2 plekken als voorkeur:

  • het zojuist genoemde managementboek.nl. Dat is belangrijk voor onze ranking. En dat is weer pr in de zakelijke wereld.
  • Of bij een traditionele boekhandel. In Rotterdam natuurlijk bij Boekhandel Donner, die een casus in het boek zijn, en het boek de dag na de lancering al in de winkel hadden liggen!!

4) beveel Bogers van gils aan...

Het boek StoryDoing is een doe-boek. Je kunt de StoryDoing methode helemaal zelf doorlopen. Toch kunnen we ons voorstellen, dat hulp erbij wenselijk is. Bovendien kennen wij het model natuurlijk als onze broekzak, weten we de handige routes en kunnen we het snel voor een organisatie of professional op maat toepassen. Dus als je organisaties, afdelingen, teams, professionals kent, voor wie StoryDoing interessant kan zijn, laat het hun weten en laat het ons weten!